Завдання

І (шкільного) етапу

VІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу

учнівської та студентської молоді

імені Тараса Шевченка

 

2016-2017 навчальний рік

11 клас

В історії кожної літератури є твори, що мають магічний дар безсмертя. Саме до цих шедеврів належить поезія Великого Кобзаря, яка навчала його сучасників і сьогодні навчає нас…

Завдання: складіть і запишіть текст виступу за поданим початком для виголошення на урочистому засіданні, присвяченому відзначенню річниці від дня народження Т.Г. Шевченка (3 сторінки), на тему «Тарас Шевченко — народний поет», пояснивши, в чому полягає народність Шевченка. Що означає бути співцем народу? Які зобов’язання така позиція ставить перед митцем? Яку відповідальність накладає?

У роботі наведіть цитати з творів Т. Шевченка, які доводять ідею народності поета (не менше 3). Використайте риторичні запитання, різні види складнопідрядних речень, у тому числі складнопідрядні речення з підрядними наслідковими частинами, приклади оксиморону (оксюморону).

24 бали

(Зміст - 12б; грамотність - 12б. Оцінюємо за критеріями програми)

ІІ. Дайте лаконічні відповіді на запитання «Шевченківського бліцу»:

1.      Хто з діячів культури познайомився з Шевченком у Петербурзі і ввів юнака в мистецьке середовище імперської столиці?

2.      Кому присвячено поему «Кавказ»?

3.      На похороні Т.Шевченка в Петербурзі промови виголошували трьома мовами. Назвіть їх.

4.      Що подарувала на згадкуШевченкові Варвара Рєпніна?

5.      Був період, коли Шевченко більше двох місяців проплавав на шхуні «Костянтин». Яким же морем ходила ця шхуна, хоча, взагалі, це і не море?

 

                          (5 балів)

Максимальна кількість балів – 29

 

 

 

 

Завдання

І (шкільного) етапу

VІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу

учнівської та студентської молоді

імені Тараса Шевченка

 

2016-2017 навчальний рік

10 клас

«Я радий, що можу додати свій голос до тих, що вшановують великого українського поета Тараса Шевченка. Ми вшановуємо його за великий внесок у культуру не тільки України, яку він дуже любив і так промовисто описував, а й культуру світу. Його творчість є благородною частиною нашої історичної спадщини». Джон Ф. Кеннеді

Поміркуйте над цими словами американського президента.

Завдання: напишіть твір-роздум (3 сторінки) на тему «Тарас Шевченко — наднаціональний поет», пояснивши, чому творчість Шевченка була високо поцінована у світі. В чому загальнолюдське значення Шевченкової творчості?

У роботі наведіть прислів’я чи афоризми(не менше 2), які розкривають ідею загальнолюдського значення творчості Т. Шевченка. Використайте поширені звертання, складнопідрядні речення з підрядними допустовими частинами.

24 бали

(Зміст - 12б; грамотність - 12б. Оцінюємо за критеріями програми)

ІІ. Дайте лаконічні відповіді на запитання «Шевченківського бліцу»:

1.    Кого Т.Шевченко називав «Пророче наш! Моя ти доне...»?

2.    Хто був першим коханням Т.Шевченка?

3.    Скільки слів налічує повна назва послання «І мертвим, і живим…»?

4.    Яке звання присвоїла  Шевченкові в серпні 1860 року Рада Петербурзької академії мистецтв?

5.    У якому році був написаний «Заповіт»?

                          (5 балів)

Максимальна кількість балів – 29

 

Завдання

І (шкільного) етапу

VІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу

учнівської та студентської молоді

імені Тараса Шевченка

 

2016-2017 навчальний рік

9 клас

І. Творче завдання

«І неталан наш, і талан, / Як кажуть люде, все од Бога», – писав Т.Шевченко увірші «Меж скалами, неначе злодій …»

Чи можна назвати Тараса Шевченка, на вашу думку, фаталістом? Як поет ставився до своєї долі і долі України? Чи вірите ви у талан?

 

Завдання: напишіть твір-роздум у публіцистичному стилі. Дайте заголовок своєму міркуванню.

Ускладніть прості речення однорідними підметами та однорідними присудками, використайте складносурядні й складнопідрядні речення та речення із прямою мовою (не менше 2 кожного виду).  Уведіть у речення 2-3 доречних фразеологізми.

Обсяг – до 3 сторінок.

24 бали

 

(Зміст - 12б; грамотність - 12б. Оцінюємо за критеріями програми)

ІІ. Дайте лаконічні відповіді на запитання «Шевченківського бліцу»

1.    Як називається картина Т.Шевченка, однойменна з однією з його відомих поем?

2.    Яке звання отримав Тарас Шевченко після закінчення Академії мистецтв?

3.    Кому присвячена поема «Катерина»?

4.    Напишіть назву альбому офортів, який, за задумом Т.Шевченка, мав вийти в трьох книгах.

5.    Назвіть ім’я і прізвище кобзаря, якому Шевченко надіслав збірку «Кобзар» з дарчим надписом.

                                 (5 балів)

 

Максимальна кількість балів – 29

 

Завдання

І (шкільного) етапу

VІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу

учнівської та студентської молоді

імені Тараса Шевченка

 

2016-2017 навчальний рік

8 клас

І. Творче завдання

             Для Тараса Шевченка його рідна мова була чимось значно більшим, аніж просто засобом спілкування. Українська мова була втіленням особливого внутрішнього світу та неповторної, самобутньої національної ідентичності.
             Завдання: у публіцистичному стилі напишіть твір-роздум «Оберіг нації», відштовхуючись від таких рядків поета:

 

Возвеличу
Малих отих рабів німих!
Я на сторожі коло їх
Поставлю слово.

Чому ж на сторожі свого народу Поет поставив саме і лише Слово?

У творі наведіть інші цитати Т. Шевченка про роль рідної мови в житті народу. У тексті використайте однорідні підмети, однорідні присудки, частки.

 

Орієнтовний обсяг роботи – 2 сторінки.  (24 бали)

(Зміст - 12б; грамотність - 12б. Оцінюємо за критеріями програми)

ІІ. Дайте лаконічні відповіді на запитання «Шевченківського бліцу»:

1.    Назвіть політичне товариство, за участь у якому Тараса Шевченка заарештували.

2.    Яку назву має циклвіршів, написанихТарасом Шевченком під час ув'язнення у квітні – травні 1847 року?

3.    Напишіть імя і прізвище першої дитячої любові Тараса, про яку він згадує у вірші «Мені тринадцятий минало»?

4.    Скільки років було Тарасу, коли він написав свій перший вірш?

5.    ДатаперепохованняТ.Шевченка – це … ?

 (5 балів)Максимальна кількість балів – 29

 

 

Завдання

І (шкільного) етапу

VІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу

учнівської та студентської молоді

імені Тараса Шевченка

 

2016-2017 навчальний рік

7 клас

І. Творче завдання

Який потрібно мати

В душі безсмертний цвіт,

Щоб хвилювати людство

І через сотні літ.

Яким зарядом треба

Наснажити слова,

Щоб пісня і сьогодні

Звучала, як нова …

О. Підсуха

Завдання: складіть діалог (із другом), у якому подискутуйте про унікальність Шевченкової творчості. Спробуйте довести другові, що твори Тараса Шевченка й досі актуальні, бо в них сховано величезний народний скарб — тисячолітню мудрість, закарбовану у слові. Обґрунтовуйте власну позицію цитатами із творів українського класика (не менше 3).

У діалозі використайте однорідні означення, поширені звертання.

 

Орієнтовний обсяг роботи — 1,5 сторінки.(24 бали)

(Зміст - 12б; грамотність - 12б. Оцінюємо за критеріями програми)

 

ІІ. Дайте лаконічні відповіді на запитання «Шевченківського бліцу»:

1.    Назвіть прізвище пана, у якого Т.Шевченко служив козачком.

2.    У якому році Тарас Шевченко «пас ягнят за селом»?

3.    Як називалася сестра Тараса, яка була для нього другою матірю?

4.    Напишіть псевдонім Тараса Шевченка.

5.    Скільки років перебував Шевченко на засланні?

(5    балів)

Максимальна кількість балів – 29

 


Завдання

І (шкільного) етапу

VІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу

учнівської та студентської молоді

імені Тараса Шевченка

 

2016-2017 навчальний рік

6 клас

І. Творче завдання

Напишіть казку на основі відомостей про життя Тараса Шевченка.

Завдання:у тексті використайте власні назви, 2-3 фразеологізми.

Орієнтовний обсяг роботи – 1 - 1,5 сторінки.

(24 бали)

(Зміст - 12б; грамотність - 12б. Оцінюємо за критеріями програми)

ІІ. Дайте лаконічні відповіді на запитання «Шевченківського бліцу»:

1.  Як називається твір Оксани Іваненко про дитинство Тараса?

2.  Пригадайте назву села, у якому минули дитячі роки Тараса Шевченка.

3.  У якому виді мистецтва, крім літератури, проявив свій талант Т.Шевченко?

4.  Назвіть прізвище російського художника, у якогоТарас Шевченко навчався в Академії мистецтв?

5.  Зараз ця гора називається Тарасова. Яку назву вона мала раніше?

                                                                                                                                             

                                 (5 балів)

 

          Максимальна кількість балів – 29

 

 

 

 

 

 

 

Завдання

І (шкільного) етапу

VІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу

учнівської та студентської молоді

імені Тараса Шевченка

 

2016-2017 навчальний рік

5 клас

І. Творче завдання

В одному з віршів Тарас Шевченко писав: «І знов мені не привезла нічого пошта з України...».

Завдання: напишіть Тарасові Шевченку листа (1 сторінка), передавши свої враження від творчості поета.

У тексті використайте звертання, окличні та питальні речення.

24 бали

(Зміст - 12б; грамотність - 12б. Оцінюємо за критеріями програми)

ІІ. Дайте лаконічні відповіді на запитання «Шевченківського бліцу»:

1.    Як звали батька і матір Тараса Шевченка?

2.    У якому селі народився Тарас?

3.    Яким твором розпочинається «Кобзар»?

4.    Назвіть місто, поблизу якого височіє гора, де поховано Тараса Шевченка.

5.    Скільки років прожив Великий Кобзар?

                                                                                                                   (5 балів)

 

          Максимальна кількість балів – 29